copywriter telefoonscriptDan bent u bij ons aan het goede adres. Om een telefoonscript of belscript te schrijven, zijn volgende vaardigheden meegenomen:

  • CommerciĆ«le geest: laat ons er niet flauw over doen. Een telefoonscript moet doen “verkopen”. Of het nu om een abonnement, een afspraak of een internetbundel gaat: het conversieratio moet zo hoog mogelijk. Wanneer wij een script schrijven, houden we gedurende de hele redactie dit einddoel voor ogen.
  • Eenvoudig en duidelijk taalgebruik. Goede verkopers zijn mensen die de gave hebben om de zaken transparant, in eenvoudig taalgebruik en herkenbaar voor te stellen aan hun potentiĆ«le klanten. In een telefoonscript is het taalgebruik (“spreektaal”) dan ook extreem belangrijk.
  • Kennis van de opbouw van een salesgesprek. Verkopers die in een salesgesprek vooral zelf spreken en niet luisteren naar hun “target”: het komt helaas nog veel te vaak voor. Belangrijk is om kort info te verzamelen bij je prospect over wat zijn koopmotieven zijn. Dan kun je des te gerichter je voorstel formuleren.
  • Ervaring in een callcenter is meegenomen. Wanneer je in de huid kruipt van een telefonist(e) in een callcenter en de uitdagingen kent om je doorgaans onvoorbereide tegenpartij te overhalen tot verkoop, dan weet je dat je geen half werk mag doen.

Wij staan te popelen om uw telefoonscript te schrijven, waarbij u kunt rekenen op bovenstaande vaardigheden.

 

PS: u kunt natuurlijk ook zelf “in uw pen kruipen”. Hiertoe schreven we een blogbijdrage over “hoe een telefoonscript schrijven”. Lees het op deze link.